Etiketter

lördag 19 februari 2011

Frågeställning...

Hej alla!
Jag har en liten allmän undran,på ett problem som jag tror vi alla stöter på ganska ofta.
Allvarliga och inte så allvarliga problem:
Missförstånd!
Mellan vilka personer missförstånden än inträffar mellan så är det väldigt trist när det sker.
Det jag nu undrar är vem som bär ansvaret för missförstånden,
den som missförstår eller den som misstolkas??
Finns säkert inget "rätt" svar på den frågan men ändå...
Ibland har jag tex stött på att folk tycker att jag har en bestämd ton i mina meningar
(till vardags)
och att jag ibland kan låta anklagande....
men om jag inte menar det så och inte själv hör eller uppfattar mitt uttal vad ska man göra?
Jag låter ju så här,ska jag byta röst?
Dessutom så kanske den som misstolkar är extra känslig på vissa olika områden
pga tidigare problem,men visst har även den andre ansvaret då också,
att kanske inte ta åt sig lika fort eller att kanske fråga
- Var det verkligen så här du menade?
Vad tycker ni?
Kan man själv bära ansvaret och ständigt be om ursäkt för missförstånd....?
Djup start på en lördag va, hihihi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar