Etiketter

måndag 29 mars 2010

Hurra Hurra för min syster idag....

Grattis Grattis Hea på din födelsedag!
Idag för "17" år sedan så föddes min storasyster...
(skumt med tanke på att jag är 24...? )
Därför ska vi hylla henne, med lite kul kuriosa:


"Minns när jag blott var 5 mjölkpaket hög och min kära syster skulle åka pulka med mig i Tolfta,Tierp.....
Vi gick upp för den branta backen,
ja är man lika liten som jag var då så var den JÄTTE brant....
Och jag var väl lite nervös för att åka själv
ner för denna långa backe...men Hea sa:


-Inga problem det finns inget att åka in i !


Och som snäll lillasyster som jag ALLTID var så litade jag på min kära storasyster.....


Och hej vad det gick ner för backen....wihoo!
Jag susade ner för backen som om friktion inte var uppfunnit ännu....
Enda tills det tog tvärtstopp in i det största trädet
som Tierps bygden nånsin har haft....
boooinkkk!


Tak tjära Sysster, dett harr värrkligenn innte satt någgra spårr i mäj...
Kramar!!
Ps:Hem till gården har äntligen fått lite nya invånare.....:Ds


1 kommentar: