Etiketter

måndag 15 mars 2010

Im back!

Hej hej på er alla igen!

Nu fick jag plötsligt lust att blogga igen, mitt när jag stod i storstädandets centrum med disktrasan i den ena handen och den säkert jätte miljöovänliga sprayen i den andra!
Jag brukar ha tv:n på i bakrunden för att höra lite vad som händer i världen,
men nu har jag fått nog!
Kan inte "eftertio" på en viss kanal prata om nått annat än att allt
hela tiden är dåligt och värdelöst???
Nått bra måste vi väll gjort som människor?
Dom pratar ju bara om att vi blir för feta, för fula, för dumma, för deprimerade,
för fattiga, för inskränkta....
men va fasen, sluta sprida all negativitet omkring sig istället!
Inte konstigt att samhället mår dåligt när man ständigt får höra jämmer och elände!
Jag menar hur kul var Krösamaja i "Emil i lönneberga" egentligen?
Lyft fram det som är bra istället så ordnar sig nog mycket av det andra allt eftersom!

Jag kommer att äta den mat jag vill och mår bra av, så mycket godis jag vill,
vara hur smal jag vill, vara hur fet jag vill, vara hur glad/deprimerad jag vill och bryr mig inte om vad andra gör för elände hela tiden.

Prata om hur kul saker och ting är istället för att klaga.
Idag ska jag titta på hem till gården och det gör mig jätte glad,
sen ska jag och Signe sitta ute i solen och njuta av solskenet.
När solen sen gått ner så ska jag vara glad över att jag har ett hem med tak över huvudet
och äta middag med min kära man som jag är så glad för att jag har!

Vad ska ni göra??

2 kommentarer:

  1. Jag säger detsamma!! Bra skrivet...positiva tankar, de säger att tänker man positivt så kommer det positiva till en! Tänk på det!
    Jag ska försöka komma så långt i mitt uppdrag i dag, sen blir det en promenad...ska ja försöka lova mig i allafall! ;) ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig totally! Annat var det i USA, där är nyheterna fulla av annat roligt som händer med, även om det var grövre brott och så som skedde där än här hemma. Tex. så var det ett inslag om någon som blev vald till årets och statens snyggaste äkta man mitt i en nyhetssändning efter ett reportage om ett mord... Lite wierd men ändå, vi behöver höra mer positivt här i Sverige med. Kolla på Landet runt, det är faktiskt ett skitbra nyhetsprogram (tantvarning jag vet) men där tar de upp allt roligt som händer i Sverige. Ett tips bara! ;)

    SvaraRadera