Etiketter

torsdag 11 juni 2009

Födelsedagsbak.....

Ja nu har jag bakat heeela dagen.....

(Ja eller trodde ni att jag menade någons bakdel?)

Min kära man fyller år imorgon så nu har jag bakat Jordgubbstårta med

hemmagjorda maränger till....mums!

Passade även på att göra en köttfärspaj, Jag menar nu när ändå mjölet var framme,

ugnen var varm och golvet smutsigt så får man ju passa på!

Med detta bakande så kom det ju lite fler efter-sysslor...

Jag menar om jag ändå måste dammsuga i köket så kan jag ju lika gärna ta hela lägenheten,

och ska jag ändå torka golven i köket så kan jag ju lika gärna torka golven
överallt också, eller hur?
När man sen häller ut det mjöl-smutsiga vattnet i toaletten så kan man ju sedan lika gärna städa i badrummet,

så allt blir fint. (Puh så varmt det börjar bli)

Så, nu äntligen klar....eller har jag missat något......blommorna?!

Jag plockade lite fina blommor vid vägkanten när vi var ute och handlade tidigare,

kanske dags att arrangera dom i olika vaser också.

Så, klart! Men aj...min nagel gick av, ja ja ta bort nagellacket, fila, putsa och

sen måla på ett nytt lager....nu ska det ju bara torka, ska jag ta det lugnt medans kanske....

näää dags att blogga!

Och nu är jag då här och hoppas att naglarna ska klara tangent tryckningarna,

att tårtan ska smaka gott och att blommorna ska klara sig hela helgen!


Det är ett hårt jobb att vara hustru...men det är det värt!

1 kommentar:

  1. jag har faktiskt oxå bakat hela dagen lång fast med skitiga och bråkiga ungar springandes runt benen, bror min fick en chock när han kom över på en kopp kaffe för att det var så rörigt och barnen så olydiga så de där med naglarna de han jag faktiskt inte! ;) hoppas johan får en bra dag i morgon då!

    SvaraRadera