Etiketter

måndag 10 augusti 2009

Ålderns höst.....

Jag fyllde då 24 år för en vecka sedan, och känner nu att åldern börjar ta ut sin rätt.

Började veckan med fot ont och skavsår,

tog en sväng till staden och passade på att springa in på Schooll.

Skamset trängdes jag med pensionärer och hoppades att det snart skulle vara min tur,

givetvis så stod där en 18 åring i kassan och tittade underligt på mig...

Jag berättade mitt problem och där stod dom och tittade på mig......sko-inläggen!

Vi kom fram till att ett par fot-inlägg/sulor som bygger upp fotvalvet skulle vara bra för mig.

Så om nån vecka ska jag fatta mod och handla ett par sulor,

pensionärs poäng 2.

Lördagen spenderade jag och kära mannen i Stockholm, vi spatserade runt och shoppade i diverse vintage affärer och hade en jätte trevlig dag.

Och har ni vägarna förbi en 7eleven så måste ni bara köpa en kaffe-cooler,oh my god!!

Söndagen var en lugn dag, men morgonen började med en förskräcklig syn i spegeln,

en fläck på en tand, vad hade hänt över natten? ?

Tankarna snurrade, flourfläck,karies,tandlossning,löständer,pension,tusenlappar som flög förbi, ja allt!
Pensionärs poäng tandlossning 3 poäng.

(dock så bleknade fläcken under dagen)

Passade på att lapa lite sol under dagen, och när jag då skulle lägga ut filten på marken så sa det "ktisch" i nackens översta kota,

och aj aj aj vad det brände till.

Frågade min kära man om jag möjligtvis fått ett geting stick eller liknande, men så var ej fallet. Konstaterade då att ja, min kropp är på väg att klappa ihop, ålderns höst är på intåg.

Nack problem, pensionärs poäng 2.


Så med fotriktiga skor,löständer och skrumpnande rygg ser jag nu fram emot min

nästa födelsedag 25 år.

Som jag förövrigt tänkte fira på pensionatet svalan sittande med filt över knäna,

(då det annars kan vara drag)

sugandes på hårda apelsin karameller sjungandes barnatro.


Vi syns där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar