Etiketter

tisdag 14 september 2010

Smink....

Kom just på att jag inte berättat om de två olika sminkjobben som jag har gjort
de senaste två veckorna.
I fredags så var jag med i tidningen City (UNT).
Jag var med och sminkade på ett "gör om mig" reportage.
Det var jätteroligt!
Alla de 4 deltagarna var så öppna och positiva till sina nya stiler.
Man fick verkligen positiv energi med sig hem av dom.
Vad modiga dom var.
Jag hade aldrig själv vågat göra en sån sak,
iofs så kan det nog bero på att jag är väldigt nöjd med min stil som jag har just nu
och vill inte ändra mig.
Tack för en skoj dag,till modellerna, frissorna, stylisten och fotografen!
Kolla in reportaget på:

I fredags så var jag då på ett annat sminkjobb,
också för UNT som kommer i tryck den 1 okt om jag inte missminner mig.
Detta är ett helt annat reportage, känslan i det skulle vara
"Höst i Uppsala"
och fotona skulle återspegla typiska Uppsala miljöer,
kläderna var tillverkade av Uppsala-designers.
Det blev en typ av 40-tals sminkning,med inspiration av naturen och hösten.
Heléne som stylade håret var så duktig, en eloge till henne och hennes underbara
energi och "volym pulver"!
.
Här följer lite "backstage" bilder....

1 kommentar: