Etiketter

torsdag 5 november 2009

Frukost för en persika....

Godmorgon kära vänner !

Vissa säger: Frukost för en kung....men jag är ju ingen kung....
ingen prinsessa heller....eller drottning.
Men jag är Jag så idag blev det :

"En frukost för en Persika."

Långfil med rivet citronskal och krossade pepparkakor....mums!
Jag nästan längtar till nästa frukost.
Nu snöar det här ute i skogen....tänk snart är det jul.
Vad fort tiden går......
Förra året bodde vi mitt i centrala Eskilstuna i en stor 3:a och såg alla stressade jul-shoppare
genom vårat vardagsrums fönster,
där vi satt med en stor kopp chailatte och bara myste.

I år sitter vi i en liten tvåa i ett hus vid skogens slut, och ser ut genom fönstret
med en kopp kaffe i handen och tittar på svanarna i vassen,
och ekorrarna som fibrilt samlar mat för att förbereda sig
för en kall vinter.

Allt har sin charm, fast på olika sett.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar