Etiketter

tisdag 24 november 2009

Hej i regnet!

Idag är det Tisdag och det regnar här ute i skogens slut...

I helgen var vi på julmarknad i Tobo och tro det eller ej men Tomten var där....redan...?

Vi fick dock inga julklappar....vet ej varför,

jag menar jag satt ju i hans knä jättelänge....

I Julklapp i år vill jag faktist bara ha hus/köks saker....

Jag behöver ett nytt strykjärn, det jag har nu är från tidigt 80-tal

och om man vill ha vatten-spray effekt så får man hålla strykjärnet upp och ner

och skaka....inte så high tech.

Jag vill också ha en sån där "Kitchen Aid" maskin som jag pratat om tidigare,

men tror att den är lite för dyr för tomten i år.

Om man ska köpa något till mig så brukar ett säkert kort vara att ge bort

något som doftar gott,

jag är en riktig Doft-Nörd !

Älskar doftljus, aroma oljor, tvålar, parfymer, krämer, blommor, kryddor...ja allt.

Just nu är det "rena" och friska dofter som gäller....

nytvättade lakan, magnolia, liljor....mmm!


I söndags var jag i lilla samhället Våla, som jag kommer ifrån.

Vi hade "träffen".

Vi är ett gäng tjejer som umgicks när vi var små som träffas 2 ggr om året,

och bara snackar skit och har kul!

Iår fick vi träffa en av tjejernas lilla 1,5 åriga dotter som var urgullig,

fick också veta att hon ska bli storasyster nästa år....

Grattis Martina!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar